Delirium

By | 6/14/2011 22 comments
- Öfkeden gazete ısırdım olm az önce.
- Aferim. Ben de bokumla kavga ettim ama hiç sonuç alamadım.
- Ne gibi?
- Bok olmaya devam etti yani, onu diyorum. Niyetin iyi olsa da sonuç alamayacağın durumlar oluyo bazen hayatta.
- Ağır geldin sabah sabah. Belki niyetlerimiz tahmin ettiğimiz kadar müspet değildir. Yani CHP'nin 70lerden beri bi skim olamamasını iyi ama kifayetsiz niyetlere bağlamamak lazım.
- Kifayetsiz, üstelik çok da iyi olmayan niyetlere mi bağlamak lazım yani?
- İzmir, Muğla, Aydın. Koca ülkede başka kimsenin iplemediği niyete müspet denemez canım kardeşim. Ayrıca kifayetsizlik ve niyet sadece bi takım etken maddeler. Çok daha yoğun bileşenleri var yaşadığımız toplu histerinin.
- Milletçe histeriğiz diyosun ama bence sadece yansıtıyosun.
- Kendimden yola çıkarak toplumu anlamaya çalışıyorum diyelim. Evet ben biraz manyağa bağlamış olabilirim, ama hiç de yalnız değilim. Bu haziran onu anladım.
- Ben bi bok anlamadım.
- Şöyle izah edeğim ciciğim; bazı ıslak rüyalarında hani, aslında hiç hoşlaşmadığın, canını çok sıkan, seni sürekli rahatsız eden, ezen patronuna alt dudak verirken görürsün kendini. Teslimiyet duygusunu bünye, mücadele edemeyeceği durumları kabullenip, hayatta kalmak için üretip kullanıyo bazı bazı.
- Stockholm Sendromu diyosun.
- Sadece bir Muse şarkısı değildir de diyorum.
- Yani biz milletçe, bizi rehin alan güce tapınma eğilimleri gösteriyoruz, doğru mu anladım?
- Güce tapınmak insanda doğuştan açık gelen bir düğme. En kutsanmış bireysellikler bile bir noktada kendisinden büyük ve kudretli bir yapının parçası olmak, o tercihsiz ve hatta eylemsiz düzlükte kendini güvenle koyvermek istiyor.
- Sen kendini güvende mi hissediyorsun şimdi?
- Ben hissedemiyorum. Ama hissedeni, en azından bunun arayışında olanı, buna muhtaç olma halini anlayabiliyorum. Empati bizde ata sporudur çünkü, yıllarımızı verdik.
- Yıllarını verdin ama gidip bi oy vermedin.
- Vermedim, hem de şimdiye kadar hiç vermedim. Bana siyaset bilimi okutup, siyasetin en kadar öngörülebilir bir oyun olduğunu anlamamı sağlayan ailem sağ olsun.
- Ailen hiç sevmedi yannız bu demokrasiye bakış açını, ya da bakmayışını.
- Demokrasi bebeğim, bizimki gibi "çocuk toplumlar"da şey gibi... 4 yaşında bi veledin eline Macbook Pro verip, tasarım, yok efenime söyliim video art yapsın diye beklemek gibi.
- 4 yaşındaki insanlar başladı o işlere. Şimdiki nesil çok acaip.
- Maymun demek istemedim, sen anla artık. Kediye bisiklet vermek gibi de diyebilirdim. O kadar çok şeye, öyle alakasız şeyler verebilirsin ki, aklın oynar, örnekle ağlatırım ulan seni.
- Çok asabisin, halbuki ne olacağını bal gibi biliyorsun.
- Bilmek başka, kabullenmek bambaşka. Üstelik dahası da var.
- Dahası ne ki?
- Pek çok yaşam seçeneğine sahip olduğunu sanıp, son tahlilde aslında bi skim seçemeyeceğini, herşeyin senin rızadan bağımsız, sana okutulacak boktan bi ders gibi secerene yazıldığını, özgürlüğün bir yokuştan insanların üzerine bırakabileceğin bir torba bilye değil, ancak eline pelesenk bir yoyo olduğunu, onun da her uzağa atışta geri dönüp parmağına çarpma tehlikesi bulunduğunu, ansızın, iki yudum arasında fark etmen gibi.
- Neyden yudum alıyodun sahi sen o anda?
- Görgüsüzlük olmasın diye isim vermiycem ama sert bi içkiydi.
- Belki sert içkilerle değil, sert yogalarla mutlu olmayı denemelisin.
- İşte temel sorunlardan biri de bu zaten ülkemde. Mutlu olmayı sürekli denemek, buna mesai, enerji, hayal gücü vakfediyor olmak gerek. Ha bunu da çok abartmamak, es kaza fazla mutlu olup, sokakta yürürken yanından geçen 10 kişiden 9unun pek çok sebepten mutsuz olduğunu da unutmamak gerek. Bireysel kurtuluşlar bile inanılmaz yorucuyken, bir de bunun bencilliği üzerine düşünüp, vicdan azabı çekmeyi ekle.
- Yani diyosun ki bu ülkede mutluluk bir lüks.
- Ayyynen! Devletlümüz de zaten, pek çok mutluluğu lüks tüketimden sayıyor, olabilecek en yüksek vergiyi dayıyor.
- Mutsuz toplumları yönetmek daha kolaydır.
- Mutsuz insanları kandırmak da daha kolaydır.
- İyi ki varsın lan, ne güzel anlaştık bak.
- Anlaşmayalım, tartışalım. Birbirimizi rahatsız edelim, göze batalım, çöp olalım. Ne kadar çöp olduğumuzu iyice görelim. Sol demokrasi kafası, boku reddederek, o döpyesli, yapılı saçlı Atatürk rozetli şık kitschliğe tapınarak geldi bu günlere. Ama bok var. Ona basmadan, temizlemeyi akıl edemiyor insan.
- Basalım diyosun o boka.
- Bastık bile tatlım. bastık bile.

Biterken,
Üzgün olma sevgili okuyucum, metin ol. Korkak olma, korkuyu tanı ama. Yılgın olma, yılgınlığın nedenlerini iyi anla. Umutsuz sakın olma, ölmediysek, yapılacak çok şey var daha.
Haziran'ın 20'sinden sonra 2 adet Kiki ziyareti olacak kısmet şovun. Yani, kısmetse.
Pegasus- berlin with veri lavli pipıl. Ayrıntıları heyecanla bekleyin. Çok da gaza gelmeyin ama.
Newer Post Older Post Home

22 vatandaş cevab hakkı kullandı :

ali said...

yavrım kurtuldun kurtuldun, yav anlamıyorum, bu gerizekalı chp ye neden oy verir insanlar cevap: salak oldukları için
ke'mal abiyi niye dinlerler
cevap: salak salağı çeker.
yav görmedim bu kadar salağını, hadi diyelim chp bir parti, yav onu yönetmek gerek ama böyle salakların değil yahu. biri çıksında desinki bu parti bu ülkeyi şu sistemle şunu yaparak bunu vererek şu amaç şu gaye şu hedef için yönetmeye talip, ne kardeşim ne, haaa ne. ulan nekadar vaadi varsa 12 haziran 2011 için hepiciği yalan, onun için sadece hayal ve vaat ettiği herşey halihazırda AKP tarafından zaten yapılıyor. Türkiye Türkiye olalı bu kadar itibarlı bu kadar zengin ve böyle muhteşem olmadı, dünyaya liderlik ediyor ama siz hala utanmadan chp diyor ve her ne bok yemekse modern ve çağdaş yaşamdaki mutluluğu iki bardak bir şey içmeye bağlıyorsunuz. yav salaksınız siz salak , salak
cesaretin varsa bu yorumu yayınla, ha birde eğer tartışmayı biliyorsan , tartış benimle
% 50 be borumu, ha borumu
ne zannediyorsunuz be, bu vatanı salak lara bırakacak kadar aptal olduğumuzumu?
tek başına üstüne alınma, bütün chp lilere söylüyorum

ali said...

bu vatanda hakkıyla yaşayayıp, vergisin tastamam ve zamanında veren, karşılığınıda alan, gider AKP ye oy verir. nerde hırsız aşşağılık ve soyguncu varsa hepsi chp lidir. yalançıııı ke'mal abi anca derki dosya var açıklıycam ama içi boş dosya. yanalçıııı sana kimse inanmaz. ben ve bütün AKP ye oy verenlerin mutluluğu haritada kendini göstermektedir. akşam çay içerek bunu birkere daha kutluycam. ne kadar mutluyum bir bilsen deye bağırıcam, AKP, AKP, AKP, heyyyt aslanım be

berlin güzel. gel, bekleriz. çok bekleriz hem de :)

serhtekol said...

"Gibi yapan" yazarın da yorumcusunun da aslında gündemden ne kadar habersiz olduğunu yazının görselinden anlayabiliyoruz.
Haritan yanlış kardeş. Yuh insan bu kadar ukalalık etmeden önce iki gazete linki tıklar hiç olmazsa.

ali said...

hah, berlin , paris, londra, amerika, sizi oralar paklar. zaten sizin vatanınızda oralar, ne demişler bildiğin yer değil, yattığın yer vatanındır. sizin dedeleriniz, atalarınız oralardan gelme oldukları içün sizinde oralarda yaşamanız gerekir. hem mutlu mesut yaşarsınız kardeşlerinizle.
Milleti millet yapan özellikler vardır. eğer onların hepsi birleşirse millet millet olur, kişide bunu benimsiyorsa ferd olur.

@serthtekol ukalalığımı haritalara borçlu değilim kardeş.

ali said...

serthekolcum, cigerim görsellik hiçbişey mana herşeydir. herkesin anlayacağını anlatabilmek marifet ister, deniz hanım ne söyleyeceğini gayet iyi biliyor karşısındakinide anlıyor. basmakalıp cım kır zincirini de biraz kafa yor. sevgili yavrum manşetler çeşit çeşittir, sen hangisine bakıyon onu söyle

serhtekol said...

Kızmayın canım. E bakın işte cahillikten başka bir de pişkinlik ortak noktasında birleştiniz. Vesile olduk hiç olmazsa. Ali sana hiçbişiy demiyorum senin olayın belli zaten. Deniz hanım kardeşim ulen oturup altına fotoşop yapmışsın. Son seçimlerde 7 bölgenin bağımsız olduğunu da mı bilmiyosun? Komiğe yatıp yan çizme. Yemezler. Cahil cesaretinde Ali gibi okuyucularının da payı yok değil ama haklısın.

iyi niyetler her zaman müspet sonuçlara ulaşmıyor işte.

ali said...

güzelim, blog denizin , bağımsızlarda serbest kürsü, ister gösterir ister göstermez. sen kendi rengini belli et, zaten diyecek hiç bir şey bulamazsın. aynı zihniyet bi halttan anlamaz hint fakiri kılıklı beceri yoksunu ,basmakalıp konuşma. varsa özünde sözünde o olsun

Yael said...

İsteyen akp'ye oy versin isteyen chp'ye versin, versin de:" Berlin , paris, londra, amerika, sizi oralar paklar. zaten sizin vatanınızda oralar, ne demişler bildiğin yer değil, yattığın yer vatanındır. sizin dedeleriniz, atalarınız oralardan gelme oldukları içün sizinde oralarda yaşamanız gerekir." Bu ne demek??? Kime goreneye gore. Senin vatanin neresi, senin atalarin nereden geldi acaba? @ali

Anonymous said...

marshall osmanlı renklerinden güllü lokum ali olmadı buraya, vazgeçilsin artık

ali said...

yael cim, önce denizin yazılarını sonra bütün yorumları okuman gerekirki, ancak olaya vakıf olabilesin, ama madem zahmet etmiyorsun anafikir bazında ben sana bir özet geçeyim. son yazıya istinaden deniz hanım, seçimden akp nin galip çıkmasının onuda nasıl çileden çıkardığını ve bu memleketin yaşanmaz olduğunu terki diyar eyleyeceğini yazıyor buna mukabil akşamdan kalma çorba da kendisini berline davet ediyor, çünkü onun istediği yaşam tarzı oralarda mevcut anladınmı , bu arada, geçerli bir gmail ile yazarsan daha kolay tanışabiliriz.
cevabını beklerim, anlamadığın birşey varsa yardımcı olurum.

of of of ma ma ma - ı was in rashit
http://www.youtube.com/watch?v=kXDfo9pJBIo

ali said...

ulan yael,
kızı kurdeşen ettin be
deniz bir sorum var:
eğer chp yada senin istediğin bir parti yönetimde olsaydı da, yapmayı istediğin yada normal olarak yapabileceğin bir şey varmı,ki akp olduğu için yapamıyorsun yada engelleniyorsun.
yanlış anlama bu akp düşmanlığının ne olduğunu somut olarak anlamak istiyorum.

Anonymous said...

Denize sorduğun soruya ben de cevap vermek istiyorum. Basılmamış kitapları yasaklayan, interneti filtreleyen, ota boka insanları gözaltına alan bir emniyet yaratan, kendini destekleyenlerin garip bir şekilde köşeyi dönmesine neden olan, ben haftada 60tl ile geçinirken oğluna gemi alan, benim ailem kira öderken boğazda 12 yalısı olan ve daha aklıma gelmeyen yüzlerce şey yüzünden, en çok da insanları gözünün içine baka baka düdüklediği için bu akp düşmanlığı

gatto said...

"Sol demokrasi kafası, boku reddederek, o döpyesli, yapılı saçlı Atatürk rozetli şık kitschliğe tapınarak geldi bu günlere"
katılıyorum .
bide şu kendinden olmayanı "cahilleme" huyu var o çok fena.
yüzde ellilik kitleye küfür etmek yerine hümanist olunsa şekildeki harita böyle olmazdı bence.

ali said...

yorumunda adın gibi sız ha, bu kadar tutarsız yalan, basmakalıp 1970 kominist zihniyeti(dünyada kalktı)bilgi ve kaynaktan yoksun ha bide asılsız yalan ve karşılaştırmasız tek taraflı ispatsız ve delilsiz, sonu sız lar la biten bir sürü zırva.
sayın ... hanım/bey: memleketin içinde bulunduğu, ve bu hale gelmesi için yıllardır yapılan gladio yapılanması dahil yok etme odaklı çalışmaların hukuki sonucu yapılan bir işlemi akp nin üstüne atma çünkü savcı toplattı. ne lana o bir devletin Cumhurbaşkanına, başbakanına hiç ağıza alınmayacak hakaretleri kitap yapacaksın sonrada özgürlük diyecesin,internet sadece filtrelenmemeli hatta sadece TC kimlik nosu ile girilebilmeli ki senin gibi adi ve şerefsizler kullanamasın, böyle bir yapılanmanın içinde olacak kral gibi yaşayacak canın istediğini öldürecek, uyuşturucu silah satacak, masum ve garibanları öldürüp devlet yaptı diyecek sesin çıkmayacak bu itler tutuklanınca bok püsürük olacak. aşağıdakilerin ise tamamı yalan, ne iş yapıyon sen haftata 60 TL ye, eğer bu kadarsa nasıl internete giriyon anlamadım , yalan yani. ulan adam yıllardır zengin bir sektörde çalışıyor sana ne nekadar evi yalısı gemisi var gerzek. çalış seninde olsun. eğer yalan olmasaydı bunlar sadece senin aptallığına dayanan düşünceler olmasaydı aklına gelirdi yavrım. salak herif: TC kurulduğundan beri ilk defa itibar, zenginlik ve refah buldu Türkiye. sen verilere bak. Türkiyede şu anda aç yada fakir insan yok. çünkü hepsine bakılıyor ve maaş veriliyor. bana bilgilerini ver, hangi duruma uyuyorsan o kanaldan gelirini yükselteceğim, olmadı sana burs vereceğim. eğer öğrenci isen baban sana haftalık 60 TL veriyorsa, babana söyle akşam fazla mesaiye kalsın.

ali said...

diğer yüzde 50 (yani AKP ye oy verenler) Hümanistin kralı gattocum
sadece karşı taraf bunu kabullenmek istemiyor, çünkü hümanizmin ne olduğunu bilmiyorsunuz. yani cahilsiniz
açıklayın ya, ispat edin olmadığınızı. yada ke'Mal abi gibi dosya var deyin içi boş

Anonymous said...

@ali: geçen gün senin partiden birinin canlı yayında elindeki belgeleri incelemek isteyen birine nasıl vermek istemediğine herkes şahit olmuşken lütfen başkalarının ortaya koyduğu belgeye saygılı ol en azından; iğne-çuvaldız ilişkisi... ayrıca bu toprakların vs sana ait olduğunu, başka fikirdekilere ait olmadığını yazmışsın. tahminimce Osmanlı aşığısındır da; ama yıllardır sana okutulan bir şeyi es geçmişsin, o da Osmanlı' nın başka dinden insanlarla olan ilişkisi. ayrıca bu ülkeye sahip çıkıyorsan bir zahmet diline de sahip çık. yazım yanlışlarıyla dolu yazıları okumak okuyan açısından güzel olmuyor.
Deniz gibi insanları başka toprakların pakladığını yazmışsın ama neden olduğunu belli ki düşünmemişsin. ben sana anlatayım; sen bisikletle bir yere gitmeyi denedin mi hiç? mesela minibüsle, otobüsle, özel arabayla 25 dakikada dur-kalk gittiğin bir yere... o yol bisikletle 10 dakikadır. "critical mass" grubundan haberin olduğunu varsayarak ülkemizde neden bisiklet yolu olmadığını düşündün mü? araba kullanman için. havayı daha çok kirletmen, daha çok asfalt yapan şirketlere vergilerimizden para akıtman, daha çok benzin için vergi vermen için. bisiklet yolu yaptığında bütün bunlara ödemen gereken vergi, senin cebinden ödediğin ve devlet eliyle harcanan vergi azalacak. havayı kirletmemen de cabası. kalkıp yüzlerce örnek anlatmayacağım. son olarak her şehirde üniversite olabilir ama önemli olan yılda ne kadar tez yayınladığın, bilime ne kattığın, sanat olarak ortaya ne koyduğundur. bir incele dünya verilerini.

başka bişi biliyorum ama konuşma çizgisinin iki tarafı da aynı kişi gibi.. ha dersin ki lan zaten ben onları yaşatmadım, ayırmadım, ok..

onun dışında şuraya şu yorumu ittirmeden burdaki yorumları da anlamlandırmaya çalıştım, okumadım, görmem yetti.. ne düşünüyosun onu merak ettim.. yani şey gibi mi bu "bu malın burda oluşuna izin vermek zorundayım, bunu savunuyorum"..

tamam ama bu fikir bu türün giydiğin, içtiğin, sıçtığın herşeye müdahale edebiliceği fikrini vermiyo mu ona.. dersen ki lan kaç milyon var, bu ha olmuş ha olmamış.. onu da anlarım.. benim fikrim bu diil ama buda bi yöntem.. bilemedim.. şimdi ben buraya mesaj atınca helölö hölölö recep tayyip yarranı yiyim, anamı sik, sana tapıyorum ezberiyle bu eleman bana da küfredicek.. ama ben seni okumaya geliyorum, öznesi sensin ortamın..

LaLe said...

@deniz derin bir nefes al gitsin.