Femina Femini Lupus*

By | 4/11/2010 21 comments

*Kadın kadının kurdudur (ben demedim Romalılar deyor)

Tarihin başlangıcından beri bu konuda bi yazı attırmak isteyen birtek ben değilim. Yunanların ve aslen bizzat bizim büyük tarihçi ozanımız Homeros, İlyada'nın başında konuyu tanrı katında ele almıştır.

Tanrıların dağı Olimpos'ta düğün dernek kurulmuş, şaraplar su gibi akmakta, kah halaya durulup, kah havaya kurşun sıkılmaktadır. Bu organizasyona davet edilmeyen Fesatlık Tanrıçası Eris, tabi boş durmaz ve partinin orta yerine üstünde "En bi şugara" yazan altın bir elma atar.

Zeus'un ifrit hanımı Hera, akıllı kızı Athena ve fingirdek baldızı Afrodit, elmayı hemen üzerlerine alınırlar. Aralarında derhal itişme başlar, "O dedi, bana dedi, en güzel senmişsin dedi" bikbikleyip, en nihayetinde çareyi Zeus'a sormakta bulurlar. Zeus "Kafamı şişirmeyin akşam akşam, gidin filanca dağdaki çobana sorun" homurdanır. Mevzubahis çoban da, günümüzde Orlando Bloom ile suretlenen, Truva'nın kaçak prensi Paris'ten başkası değildir.

Bu üç tanrıça Paris'i bulur ve önünde isterik hallere girerler; biri saçını belertir, biri kalem düşürüp alır gibi yapar, biri götüne melek dayar. Türlü vaat, rüşvet, teşvik derken, Afrodit dağ başındaki çobanın halinden anlar. "Ben sana yaşayan en güzel kadını öneriyorum" bombasını patlatır. Önerdiği hanımsa, o vakitler Yunan kralının zevcesi olan Helen'dir.

Hikayenin devamında az çok hepimizin bildiği üzre; Paris iti Afrodit desteğiyle, Helen'i kaçırır, Yunanlar çok kıl olur, gelir Truva'yı dağıtır, Brad Pitt as Aşil, "Hektooor nerdesin .mınoğlu!!" diye sur dibinde yırtınır. Bu tatsız olaylar, hikayedeki en yakışıklı kişinin topuğuna sıkılmasıyla son bulur.
(bkz. yunan tanrıçaları topyekün kahpe olduklarından böyle donsuz gezer, aksesuar olarak götlerine melek takarlardı)

Gördüğünüz üzre sayın okuyucu, tarih kadın fesatlığı ve kıskançlığı ile şekillenmiştir. En azından gay yunan mitolojisi, bize alttan alttan bunu anlatmakta beis görmez.

Peki nedir bu bitmeyen yarış?

* Tuvalete girdiğinizde, aynada g.tünü - eteğini düzeltmeye çalışan arkadaşınıza, "Kehkeh benimki daha küçük" düşünerek, sahtekar gülücükler atmaktır.

* Kendinizden başarılı/güzel/zengin/iyi koca bulmuş/ciciko giyinmiş/şahane manita yapmış/ortama akmış olanı çekememek ve Facebook ibarelerine lanet yağdırmaktır o sarı odalarda.

* Manitanın 100 m. çaplık halesine giriş yapan her dişiyi, potansiyel pipi hırsızı olarak belleyip azını burnunu kırmaya heves etmektir kimi zaman.


* Adamlar gibi maç yapıp ter atma, tşşk sıkıp tersten marş söyletme, el ense çekip güreşme olasılığımız bulunmadığından, iğne oyası sözler ve afacan güneş ışığı sırıtışlarla geçiştirmektir tüm diş bilemeleri.

* İngiliz'in "Bir kadının kusurunu öğrenmek için, onu en yakın arkadaşına övün" vecizesine konu mankenliği yapmaktır, "dön gtüme dönelim, birbirimizi arkadan vuralım" içtenliğinde.

Peki Niye Ulan?

Romalılar ileri bi medeniyetti; beraber şıçarken siyaset konuşur, hamamlanırken şiir okurlardı evet. Ama inanır mısınız kadın o dönemde de, sofrada öküz, köle ve tuzluktan sonra gelmekteydi. Hatta eski Yunanda "kadınla aşk bile olmaz, gerçek aşk ibneliktir" felsefesinin pek bi saygı gördüğünü şöyle üstün körü çıtlatayım.

İşte ataerkil kabilenin bin yıllık ahval ve şeraiti budur kızkardeşlerim; bize oynamak için cücük kadar yer verdiler. O iki gtlük yere ulaşmak, orada iki dirhem saadet, bir pinçik iktidar yaşamak için birbirimizi iteklemek, gerekirse ayağını kaydırmak dalaşına tutuştuk. Anlayın artık, iti ite kırdırdılar anneeeem.

Çünkü pek az kadın iş yaşımında muaffakiyet tadıyla sarhoş olacak, ancak üjbeji lokum gibi, üstelik varsıl /entel adam alacak, geriye kalan ezici çoğunluk vasatlarla, alına yazılmışla, kaderin müsaip gördüğüyle yarasına tuz basacaktır.

Bin kadına bir masal düşer bu muhitte; o cam ayakkabı etrafında köpek balığı dönüşleri yapmamız bundan.

Üstelik catfight'ın en büyük abazan fentazisi olduğunu bilmeyen varmola? Ahanda kanıtı.

Velhasıl canlarım, yarın öbür gün o uzun bacaklı hatuna, komşu blogda kişisel günlüğünü tutan bacıya, çirkin şansıyla çıtır manitaları tek tek ayıklayan baldudağa, hem fodul hem kel beyinizin otobüste yanına düşmüş bademe, en gizil ve en acımasız hallerde diş bilerken beni hatırlayın.

Ve unutmayın, biz birbirimizin g.tünü kollamazsak, gelir bi güzel skerler.


Biterken...

Blogger ödüllerinin en iyi yanı, benim gibi "am, sik, göt" yazan blogcuların yarışmaya katılamaması. Halbuki biz topyekün, bi takım yemücüklerin ne yazacağımıza karışamadıkları, internetin özgür çayırlarına ekmiyor muyduk umutlarımızı?
Bünyem kurumsallık tutmuyor neyseki, ÇDS! (çok da skimdeydi- kısaltmalı)

Newer Post Older Post Home

21 vatandaş cevab hakkı kullandı :

valla ben geçen bloggerlar hakkında konuşulan bir rakı masasında senin için "benim kadar iyi yazan nadir karılardan" dedim. tamam bu cümlede alttan kendimi övmüş olabilirim ama seni de övdüm yani :)

Deniz var ya, her yazina bayilirim hepsine cok gulerim bazen seninle birlikte sinirlenirim, arada honkurdeyip agladiklarim da oldu ama, Erisin elmasi gibi, en sugar, en harika yazi bu olmus yahu!
Derste okutulsun, her boku olaydaki hatun kisiye atan diger hatun kisilere ezberletilsin hatta. Nolur...Zira, "o da onun kocasini ayartmis sirfinti"...vb cumlelerin gafletine dusene, "yok ya? o koca, iradesíni, uckurunu hic mi tutamamis, hiyar?! azcik kadin dostu olun yahu! diyesim geloor her seferinde...
Aynen de biz birbirimizin g.tünü kollamazsak, gelir bi güzel skerler. Agzina kalemine saglik...

gwen said...

hikayenin en yakışıklı kişisinin de topuğuna sıkılırak öldürülmüş olması da esasında yine bir kadının denyoluğunun sonucudur. her ne kadar tanrıça olsa da aşil'in anası da bir kadındır ve daha önemlisi de oynak bir kadındır. gider bi ölümlüyle beraber olur; sonra da gecekondusu belediye ekiplerince yıkılmış kenar mahalle kadını yaygaracılığıyla "benim oğlum, bu gözü kör olasıca herif yüzünden ölümlü olacak" diye dövünür. çocuğu o telaşla topuğundan tutup suya sabuna bandırır ki ölümsüz olsun ama sonuçta dağlar taşlar gibi aşil'in topuğuna sıkarak postunu yere sererlar...
tipik bir kadın hırsı...

bence vudu'dan iyi yazıyorsun..

(ordan bi catfight düşer mi hesaabı)

inşalla hep daha iyilerine eliza, saol takip ettiğin için.

gwen+cats, en sevdiğim yorumcuymuşsun, nerdeydin bunca zaman?

voodoo girl, kuzum bambaşkaymışsın da, o rakıya ben niye çağrılmadım?

Anonymous said...

olağanüstü bir yazı olmuş. hele bu devirde hem bireycilik hem de manita/koca götü yalamak bu kadar meşruyken. Güç veriyor, umut veriyor, gecenin bu saatinde mutluluk veriyor :)

Göte melek takmak, 2011 kışında moda dünyasına geri dönecek olan bir Helenistik dönem akımıdır evet.

Ya, mutlu oluyorum okurken. eline sağlık.. dün gece de seni konuştuk.. belli gün ve haftalarda sohbete konu oluyorsun.. HEP YAZ...

moonchile, hahahahhaha koptum :)

deniz, ayıp etmişiz değil mi. artık sen gelirsin ankara'ya, burada yaparız ikincisini.

yalnız kendi blogummuş gibi tek tek cevap yazdığım da iyi oldu.

Ya var öyle aday olan bloglar, sen de olabilirsin demek ki.
Ya da aday olabiliyorsun da kriterlere uymadığı için ödül alma şansın mı yok acaba? Ama o da saçma olurdu...
hmm neyse var ama senin gibi yazıp da aday olanlar. Bir daha bi' baksan? Ama ÇDS diyon o ayrı.

E. Wsdm said...

allam tam da mitoloji sınavının ertesi gününe yazmışsın ahuaha fesatlık tanrıçası eris ahuhaua
bileydim sınavda ben de öle yazar idim.

öperim alnının daşşandan hanım

bir düzeltme: tarihte kadın kadının kurdudur diye bir cümle yoktur. o cümlenin aslı "homo homini lupus." yani insan insanın kurdudur.

ayrıca kadın doğulmaz, kadın oldurulur. yani toplumsal cinsiyet gerçekliği...

ukala mıyım? evet.
sevgiler.

büyük bir tarihi hatayı düzeltmişsin, roma seninle gurur duyuyor zeze.

momos said...

sen bizim kalbimizde almışsın en büyük ödülü zaten başkaları daha fazlasını veremez.

Anonymous said...

giriş* şu ana kadar gördüğüm en sözünü sakınmayan kadınlardan biri olduğun için sana çok samimiyetle soruyorum. kadın olmanın ne demek olduğuna dair bu kadar net fikirlere sahip, akıl küpü, esprili bir kadın neden "çok da sikimde" demeyi tercih eder? neden bu kadar özgün düşünen bir kadın kürfederken erkek anaotmisinden türetilmiş küfürleri kullanmaktadır? argo kullanmandan bahsetmiyorum, bence yazına çok yakışıyor aksine. herkes kendi organından argo türetsin diye bir şart da yok tabi, ben sadece senin profiline bu erkek uzuvlarını pek bağdaştıramadım.

*blog'u gerçekten seviyorum. zencili cüceli hikayen çalıştığım yerde bir motto haline dönüştü. umarım kitabını da okumak nasip olacak.

bilmiyorum kahretsin adsız, bilmiyorum.

galatasaray liseli kızlar arasında "çok da .mımdaydı" kullanımı olduğunu duymuştum gerçi.

aslında haklısın, annem okusa ağzımı kırar.

ayca said...

iclal aydın ölmesin,müzelik olsun

denizim çok güzel yazmışın dimaanı sivdiğim

LouLou said...

adsız; çok da skimde değil de, çok da götümde olsun hacı. mutlu musun?

Anonymous said...

http://kekremsitatlaruzerine.wordpress.com/2011/04/13/femina-femini-lupus/

bu kız senin yazını kendi yazısı gibi yayınlıyor burada, görmeni istedim :/

Anonymous said...

http://kekremsitatlaruzerine.wordpress.com/2011/04/13/femina-femini-lupus/

itü sözlükte yazıodu senin yazınla birlikte bi yazarın daha yazılarını bu yazarın çaldığı, ben de şimdi baktım. cidden senin yazın bu ve çalmışlar ya.