Taraftar Adam

By | 11/23/2009 25 comments


Düşünmek taraf olmaktır... (Hikmeti kendinden menkul vecizeler pazarı - 2009)

Futbolu sevmiyor dİtalikeğilim ama onsuz pekala yaşarım. Ofsayt nedir bilirim lakin unutmaya da dünden razıyım. Bir kadın olarak futbolla ilişkimi, düşük östorojen seviyeleri ve kumandayı zaptetmeye üşenmek ile sınırladım, mesafeliyiz. (taraftar kadın hakkında ayrıca yazılacak - bittin kızım sen 80630 ve yoncada bayrakla poz veren şellafe - kendime not)

Fakat tabi ki bu, erkek cinsindeki amansız taraftarlık tutkusu hakkında ahkam kesmeyeceğim anlamına gelmiyor. Hatta hemen size ilk (ve son) maça gidişimi anlatayım.


Yıllardan 97, Zeytinburnu Atatürk Öğrenci yurdunda, her erkeğe düşen 300 gr. kızdan biriyim. En sağlam kankalarım mesut ve egemen ve gürkan. Bu üç genç, yokluğun da verdiği sevecenlikle bana Eminönü'de miyavlayan lahmacunlar ısmarlıyor ve beni yurdun komşusu sanayi mahallesinde, halk ekmek boyutlu sıçanlara karşı kahramanca savunuyorlar.


Velhasıl bu üç kafadar Fenerli, son derece centilmence beni maça götüreceklerini açıkladılar bir gün. Antalya spor-Fener maçıydı Kadıköy'de. Gelmesem küsecek, gelip bir de coşarsam bana tapacaklardı. Kadınım, tapılmaya hayır diyemem. Vapurdan Şükrü Saraçoğlu'na kadar koştuk, geç kalmıştık, öyle diyorlardı. Sonra stadın hemen önündeki düzlükte duruduk. Ciddiyetle etrafımı sardılar ve benden "sonsuza dek fenerbahçeli olma yemini" etmemi istediler. Çok güldüm, ta..ak geçtim ama ciddiyetleri bozulmadı, hatta muhabbete kaynayan 80 kadar taraftar, köfteci ve eli piçaklı dönerci etrafımızı sardı.

O gün, stad girişinde 90 tanıkla ben, hayatımın sonuna dek fenerbahçeli olacağıma dair, namusum, şerefim ve sağlam olsun diye annemin başı üzerine, yemin ettim.

Hikaye bitti gelelim gerçeklere; tanıdığım tüm Fenerlilerin gözüne çekinmeden lastik atabilirim. (siz dahil egemen ve mesut ve gürkan) Nedir aabi bu? Manitadan çok sevmeler, takımı yenilince ev ahalisine küsen koca koca adamlar, birbirini döner bıçağıyla okşamalar, kupa alınca yannışcıktan adam vurmalar?

Geçen Beşiktaş Çarşıya indim, Feneri yendikleri gün, bi porsiyon hamsi kapıcam, yok. Etraf mahşer kalabalığı, gözlerini top bürümüş adamlar, coştukça çocuşuyo. Mahalleyi yıksalar kimse çıkıp "evladım içerde hastam/çocuğum var" felan diyemez. Amaçları kutsal çünkü. kutsii.


Diyelim ki Ursula le Guin gerçekliğinde vice versa, kadınlar olsun taraftar; beş yüz kadın omuz omuza, bir elde biramız, bir elde meşalemiz, böğüre böğüre geziyoruz. "Babanızın pipisine öyle binicez, babanızın pipisi bize hasta alalala"

Ne oldu, hoşuna gitmedi mi? Terapi gibi olcak ama bize de yaaa?


Konu yine uzadı, ama inanır mısınız insan memleketteki erkek popülasyonunun %95'ini bi kalemde harcamak üzereyken bi mahsunlaşıyo böyle... (Dininize küfretsem daha iyi biliyorum, ama tabiyatım böyle, işte bunu seviyorum...)




Galatasaraylılar: Zengindir bu. Lisesinde okumuşu zaten henüz bi kaç tepe yaratıp geldiğinden, öyle çok coşmaz, efendi durur. Gerekirse oturduğu yerden ağır ağır doğrularak ve ince bacakları üzerinde siporcu zerafetinde yaylanarak, adama kafayı kor. (GS liseli ademler hakında ayrıca yazılacak, bittiniz olm siz sapık, tomtom, barnabi - kendime not vol. 2 ) Cebindeki parayla doğru orantılı olarak şaibeli ve şikeli bir kişiliğe bürünebilir. Jipinin yan koltuğunda oturan da zaten çakma sarışındır. Zengin ve züppe değilse kesin özentidir biraz, batıya felan. Tuttuğu ikinci takım Manchesterdır.


Fenerliler: Ay kıyamam, bu çok duygusal, yengeç mi dersin, balık mı, o derece. Kadıköy barlar sokağında içerken, hisli brit yahut seattle havaları dinliyor ve İstanbul'un anadol yakasında oturduğundan kendini özel hissediyor. Takımına yazdığı öyküleri yastığının altında biriktiriyorsa ona nasıl kızabiliriz? Hanımına bir gün çıkıp "You will never walk alone" diyebilmiş mi? Demez de zaten, mazallah incileri saçılır. Onun gözyaşlarını sileceği yegane mendil, sarı lacivert bir üniformadır. Ha bi de Fener yendiğinde çok pis sevişir, ne yazık, çok sık olmaz bu.


Beşiktaşlılar: Çarşı boyz belki de dünyanın gördüğü en yaratıcı tribün ekibi, kendilerini yerinde, dalında, adeta gül gibi seviyorum. Zaten Beşiktaşlı yerinde ağırdır, halktır, emektir. Emekçiliğin verdiği bir eziklik mi artık, yoksa hayatta başka bir avuntu bulamamak mı? Takımının sipora vermediği enerjiyi o slogana harcar. Oysa o kreatif enerjiyle ne metin yazarları yetiştirirdiniz oğlum mutelif ajanslara? Kaç popçu çıkartırdı çarşı, biliyon mu sen? Paraya para demezdiniz ULAN! (Anarşinin A'sıyla başlarım.)

Velhasıl bacılar, son iki tane takım tutmayan Türk erkeği kalmıştı stokta, birini ben kaptım. Milli maçlar olmasa top nedir bilmez.
Newer Post Older Post Home

25 vatandaş cevab hakkı kullandı :

Anonymous said...

G.tünü mü elliyorum dediniz?

Buro said...

Formayla poz vermek hadi bi derece. Bir de 80630 vs. platformlarda Merve_GS; Dharma1907 gibi kullanıcı isimleri seçip profillerini takımlarına olan aşklarını anlattıkları yazılarla dolduran kadınlar var ya, onlara şaşıyorum cidden.

Hakkında öğrendiğin/ismi geçince aklına getirdiğin ilk şey tuttuğu takım oluyor.

Zamanında yazmıştım futbol taraftarı kadınla ilgili ama buraya kopyalanan linkler güzel durmuyor.

ama fenerlilik yeminin icmissin bir kere, artik donusu olmayan yoldasin!

(3-0 gondermeli yorumlar yaparak surayi forzabesiktas forumuna cevirmesini de bilirdim ama neyse...)

imza: carsiboy79

Kasux said...

2. kim?o erkeğide izninle abim ilan ediyorum açık ara, milli maçlara bile bakmaz bir golu bilir bir korner ne demektir onu utanmaz adam..

Anonymous said...

"Babanızın s.ki" olmuş "babanızın pipisi", g.t elleme komple çıkarılmış. Bu milletin başına ne geldiyse otosansürden geldi valla, ilk versiyon daima en iyisidir:)

bigün bu yazdıklarımı annem de okuyacak...

ister misin kadıncağız kalpten gitsin?

adsıza karı boşamak kolay derler, ya da tencere dibin kara mı?

Jack said...

Rengini çok belli etmişsin :)

Anonymous said...

Zorunlu olarak adsız olduk anasını satayım, başka türlü yollanmıyo ki meret, teyzenin sağlığı söz konusuysa tabii ki pipi daha hijyenik bir ifade, ama o zamanda da mesajın vuruculuğu yokoluyor Deniz:) Bak en güzeli şöyle oluyor: "Babanızın s.kine şöyle biniceeez, babanızın tarraaa bize hasta lalalala" Elinde biralarla bi kadın gürühunun böyle yürüdüğünü düşünmek bile güzel yani, katılıyorum

Anonymous said...

Tapılacak kadınsın vesselam.

Anonymous said...

kadınların futbol konusunda kıskançlıklarını haftada(optimumu budur) 1.5 - 2 saatlik bir süre için dünyanın onların etrafında dönmediğinin hatırlatılmasına bağlıyorum. 2 saatliğine "dırdırproof" olan erkek milletine çok mudur arkadaşım bu?

ayrıca al sana tespit: erkek haftada 1 kendi takımının maçını izliyorsa iyi bir ilişkin var demektir. fekat rakiplerin maçlarına da dalmaya başladıysa yahut bundesliga, la liga gibi yabancı ligleri takip etmeye başladıysa ilişkin kötüye gidiyor hatta ve hatta çoluğun çocuğun rızkını İDDAA'da yemeye başladı demektir. hiç maç izlemiyorsa artık bir erkek arkadaşın yok demektir.(çok ağır oldu ama olur öyle, common sense sonuçta).

Anonymous said...

bilemedin sıfır puan. taraftar profilleri tamamen yanlış. çok zorlamışsın. çıkmamış.

ALp said...

peki bu kiza ne diceksin? bi de ben burdaki takımlardan hangisini tutuyorum?

http://www.youtube.com/watch?v=2LPIUI_CY44

haha gördüm bunu. amerikan çirkefi.

fener diyorum alp.
ki istesem şu dakka kopya alırım. almadım.

Anonymous said...

Fenerliyim derse artık kaçıyorum:)

yok, beşiklaşlıymış, tutturamadık ve on puan kaybettik.

Anonymous said...

cuk oturan taraftar profili için:

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=14635673

momos said...

eksi sözlük linkindeki taraftar profili basma kalıp, eskimiş ve yanlı. taraftar olmak nedir, ne değildir önce cevaplanmalı. fikrim; memlekette taraftar sayısı az, daha çok kazananın peşinde dolanan, başarı maymunuyla dolu her yer.

Anonymous said...

ya sallamayaın bi bok değlisiniz yaratıcı bilmmem ne boş işşlerin insanınısınız arka palnda kalıyor olmak koyuyor size bu yüzden ilgi çekmeye çalışan liseli kız triplerindesiniz hepiniz.. bütün herkes beni sevsin bana aşık olsun

evet, adsız hakaret yardıran cüceler blogun klasiği oldu artık.

öyleyiz a.k.
liseliyiz, herkes beni aşık!
tapan var ulan bana. putlarıma, çoraplarıma...
peh...

Zofia said...

bkz: bir tribüncüyle beraber olmak.

bizim semtimizin takımına taraf olma tutkumuzla sizin taraftar erkeklerle dalga geçme tutkunuz arasında hiçbir fark yok. bizim yaptıklarımız senin için ne kadar boşsa senin yazdıkların da benim için o kadar boş. sen hayatın boyunca herhangi birşeye olan tutkun sevdan için 2 haftada bir yollara düştün mü? hiç sokaklarda yattın mı? suriye sınırı ıslahiye sokaklarında kaldın mı? 1 hafta boyunca hiç uyumadan bi'gün finallere bir gün play off maçları için şehir dışına gittin mi? cebinde para bulamayınca gizilice otobüsün bagajına saklanıp 14 saat yol aldın mı? daha ciddi sorular soracağım. senin arkadaşın hiç vuruldu mu? pompalı tüfekle kafasını patlattılar mı? [rahmetli özgür soylu'yu rahmetle anıyorum] sen hiç bıçaklandın mı? hayatın boyunca hangi sevdiğin şey için ölümü göze aldın? tabiki sizin gibi sidikli manitalardan fazla seveceğiz kulübümüzü. bu hiddetinin nedeni acaba bir kulüp kadar değerinin olmaması mı? erkeklerin takımına olan sevdalarını kıskanman mı? bu mudur kuyruk acın? eğri oturalım doğru konuşalım. hodri meydan!

birde tezahüratlarda amaç pipiye bindirmek değil de senin aklında öyle yer etmiş. ondan heralde pipiye binicez demişsin. isteyen istediğine biner. arz talep meselesi. kimse kimseye karışmıyo şu dünyada. varsa elinde imkan ilk fırsatta çık dışarda bu tezahüratla bağır. kimse engel olmuyor sana. ama taraftarlığa bakış ancak bu kadar sığ olabilir. biz herkes kendi semtine sahip çıksın. şehrinin takımına gönül versin falan derdindeyiz. senin aklın pipide kalmış.

XXXoXXX said...

E bir yazi da bu kadar didiklenir yani ... Ben de tam futbolla ilgisi milli takim düzeyinde bile olmayan 3. biri olarak yedek klübesinden el sallim dedim ama burda sey teatisi pipelere takilmis kalmis neyse ben okumaya devam ediim, karismiim!

Orkinos

OkudugumuzuAnladikMi said...

Takim tutmuyormus... Haha sen oyle zannet. Maclari tivolayip gecenin 3unde sonucu da ogrenmeden mac izlemiyorsa senin manita ben de ne olayim. Caktirmiyor kesin, entellikten odun vermemek icin. Nasi ici icini yiyordur garibimiin! Tut elinden bi cimbom macina gotur cocugu, nasil sevaba gireceksin gor bak o zaman!

takim tutmuyo dedim, maç izlemiyo demedim.
bugün vü'sat o bener kitabının arasından düşen 58 tl'lik iddaa kuponu bana mı ait?
tabi ki hayır.