A Girls' Super Sweet 30

By | 7/10/2009 16 comments

Şu MTV'deki programı hepiniz biliyorsunuzdur. Görgüsüz ailelerin 16'ya duhul etmekte olan evlatları, sanki sabah sıçtıkları b.kmuşcasına para harcayarak, onaltıncı yaşgünü kutlaması düzenliyorlar.

Aileler sabırdan taşa dönüşmüş, veletlerse hiç abartısız, "Partime fil sırtında geleceğim, roketle Marstan fırlatılacak, o sırada Prenses Diana'nın kraliyete kabul töreninde giydiğinin süper slut versiyonu bir kostüm içinde olacağım. Ve tüm bunlar olmazsa yavrusunu kaybetmiş dana gibi böğüreceğim" tavrında oluyor.

İşte otuzuncu yaşgünü partim, böyle geçsin istedim. Olmadı tabii...

Nedir bir kızın 30. yaşı, ha nedir?

Deyiyo mu bizi bunca gerdiğinize lan?

* Sabahtan telefon açan annenin "Artık sana genç kız demenin imkanı kalmadı. Ne diyelim sana kart kız mı?" diye sorduğu yaştır. (Burada anahtar kelimemiz "evlilik". Eğer koca bulmuş bir 30'luksanız, gururla "genç kadın" sınıfına girebilirsiniz.)

* Etrafınızdaki genç kızların sinsi bir mağrurluk içinde sizi süzdüğü, yüzünüze acımayla gülerken, arkanızdan "Oh bu da karta kaçtı. Ortam bana kalıyor yuppii!!" diye sevindiği yaştır. (Seni küçük şellafe... Sen barbi oynarken ben ortamı ayıkladım da geldim, haberin yok, peh!)

* "30'una gelmiş bir kadın, gençlik elden gidiyor deyu ortaya vermeye başlar" efsanesine inanan bir takım adamların, bi anda numaranızı hatırladığı yaştır. (Umut fakirin ekmeği tabi, kıyamam. Lakin gençlik elden gidiyor diye illa g.t de mi gidecek? Komiksin Beeertunç, hem komik hem sefilsin.)

* En belirgin değişimin alışverişte ortaya çıktığı yaştır; kitapçıda yeraltı edebiyatından, kişisel gelişim reyonuna, doncuda penyeden, süngerli-destekli sütyen klasmanına, adidastan yüksek ökçelere, artan ivmeli bir harektilik başlar. (Kitapçıda kişisel gelişime doğru tutuk adımlarla yürürken, yoldan bi tane pembe kaplı "Elif Şafak-Aşk" kaparsanız, kulak tatağı kıvamı tuturulmuş demektir.)

* Bebek merfumunun yavaştan sevimlilik kazandığı yaştır. (İşte bir hormon klasiği, vicudunuz size "Üre ya kulum!!" diyor. Yoksa bebekler hala mal, çocuklarsa hala çok gürültülü. )

Velhasıl, çok da matah değilmiş, daha da girmem 30'a!

Hatta aranızda 30'a girmekten korkanlar varsa, benimkine girsinler, ya da ayaklarını soksunlar nebleyim. Alıştırma olur.

Otuz bizi teğet geçti vesselam...


Newer Post Older Post Home

16 vatandaş cevab hakkı kullandı :

kadın kısmısınınki daha bi eğlenceli oluyomuş.. ben 30 olduğumda hayatımı 10arlık dilimlere ayırıp bunalım dolu muhasebeler yapmıştım.. ohh valla.. dünya size güzel.. hayat size yaşanılası.. evet kıskandım.. ama şimdilik cinsiyetler arası bi yolculuk düşünmüyorum.. iyiyim ben böle..

Elmoş said...

Doğumgünün kutlu olsun. Hayat kırkında başlamıyor belki, ama yaşlandıkça güzelleşen, ifadesi derinleşen kadınlar görüp özenmeye başladım yavaştan. Ortamlar da leşe bağlıyor, bundan sonra yirmiliklere bakılmaz zaten. Zirvedeyken bırakıyorsun. Takılberi fin.

mutlu yıllarrrr:))

Tastamam 1 ay sonra 30 olucam. Tastamam 6 ay once evlendim. Herkes "ohhhh ucundan kurtardin" yorumu yapti. Deli midir nedir?! Boyle boyle gaz veriyolar iste ortama...Insan da aliyo gazi, aman Allah 30 30 diye dolasiyo ortada...dedigin parti hallenmesi bana da geldi, bi de feci slutty dantelli tutulu deli bi elbise aldim o gece icin kendime hediye...ortaliga "30 & citir" mesaji vericem diye midir nedir? Hayirlara vesile olsun ;)
Mutlu yillar..

tüm bunalımı 27'de tüketmişim ben. buyrun burda yazılmışı da var hatta:

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=7840921

şimdiki sloganım : pozitif düşünce de kazanır.

27 bunalimini okudum, guzel entry olmus...daha da iyisi hayatiminerkegi'ne post yapasin da keyif olsun diye beklerken, simdi Yanilgi diye hayvan aratip mis gibin yeniden eskiye gidiyorum, bayik ofiste bazen bilenerek bazen gulerek bazen huzunlenerek oku oku icim aciliyo...

kişisel gelişim reyonu biraz acımasız olmuş ya, 40 da olsam yapmam öyle bir şey gibi geliyor nolur bana destek ol, 'geçti' de, 'yapmadım balım' de.

yapmadım balım:)

27 bunalımı daha esaslıdır. Ben de 30'u fark etmedim pek ama 27 çok koymuştu.

Astrolojik anlamda Saturn Return durumları başlar. Psikolojideki karşılığı ise 'quarter-life crisis'dir. Çok da intihar eğilimli bir yaştır. Bakınız Forever 27 kulübü: http://www.forever27.co.uk/27/

30 olacağım için mutlu muyum? Hayır
Ama bir kez daha 20 olmak ister miyim? Hayır
......................
İsterim lan aslında
Yöööööö

n said...

Ha ha ha. Beni hem guldurdun, hem eksi sozluk entry'inle icimi burdun. Alacagin olsun! Kalemine saglik.

Anonymous said...

ben 31 çekiom bu sene leşom, 30lara gelmişin alla kişisel gelişmeler reyonuna düşürmesin, eline bi elif şafak sürmeyi kısmet etmesin, o milföfhamurumemeliler çok sevinmesin, gitarı senin kemancısı benim ah ulen o günler, sektik ulen ortamlarda daha iyisi Şam'da karın kaslısı...

ahaha:) harika olmuş:))
dur.. şunun erkeq versiyonunu da ben yazayım..

pudra said...

Hatta aranızda 30'a girmekten korkanlar varsa, benimkine girsinler, ya da ayaklarını soksunlar nebleyim. Alıştırma olur.


ahahahahaha

bombasın bombaa... oeh..

31 yaşındayım ve 2 yıldır depresyondayım!