Aşk-ımdan Memnu-un musun?

By | 10/25/2009 32 comments


Değilim, açık konuşacağım, Aşk-ı Mennu'nun tüm kadrosuna kılım. Bazısını deri kemerle pataklamak, bazısını kızgın zeytinyağında pembeleştirmektir niyetim. Mesela Beren tereyağında da nefis olur, yanına sarımsak, soğan, bi kaşık salça, dadından yenmez.


Aşk-ı Menu'nun kitabına 23 tl fiyat biçiyor kabalcı. Takoz gibi de maşallah, uşakkizade yasak aşktan 31e, insan halet-i ruhiyesini yazmış da yazmış. İlk Türk romanı sayılıyor kendisi, sanatsal inceliğinden sual olunamıyormuş. Şahsen 23 tl vermeye elim gitmedi, okumaya da üşendim, hazır çekilmişi varken değil mi ya? (Bu beyanat bi yazarın sonu olmalı)


Tahlil-i Karakter


Adnan Bey: Geçen yüzyılın başından beri memleketin en tanınan boynuzlusu olmak nasıl bir his Ednan? Sana acıyorsam namerdim. Ne kremalı pasta önünde ümit yaşar* okuyuşun, ne karını "birlikte olmaya mecbur edişin". O bıyığın yok mu ednan, alaska mantarı gibi hektarlarca, en az 15 bıyıklık yer kaplayan o fırça, ağzından çıkacak herşeyi geçersiz kılıyor. 60 yıllık pipine bakmadan 25lik çıtırı yalıya soktuğunda, hiç mi düşünmedin ey ednan? Halbuki matmazele vakitlice kaynasaydın, şimdi mes'uttun, bahtiyardın. Oysa şimdi sen tahta oyarken (daha sikko bi hobin olabilir miydi ednan?), ensenin dibinde hanımını oydular. Hem de ne oymak, reytinglere doğru, burgu burgu. Behlül piçini de kamışa su yürümeden Avrupa'ya salacak, daha da yurda aldırtmayacaktın. Neyse geçmiş olsun ednan, lakin bilesin seni batı değil, bıyığın yaktı, önünü göremedin bence.


Behlül: Hani o heyecan bastığında felan, dudakların, kulaklarının ucu, böğrün falan kızarıyo ya Behlül, sarı kıllarının arasından az pişmiş tavuk eti gibi ya hani, işte o vakitlerde sabo terlikle ağzına vurasım geliyor. 2. sezonun ortasına geldik, Behlül Bey'in küskü itelemek ve üstü açık arabada terso hareketlerde bulunmaktan gayrı marifetini göremedik. Saçlar desen santrafor, vicut desen yeni baş vermiş genç kız memelerin var, havan kime ulen yanaşma parçası? Romanda en azından Galatasaray talebesiydin, entele benzerdin, modernite falan... 21. yy versiyonun tam teşekküllü at hırsızı çıktı. Velhasıl senin ezdiğin parayı s.keyim Behlül, tez zamanda askere alınmasını dilediğim yegane insansın.


Bihter: Annemin bi lafı var Bihtercim, "Eteğini beline topladığı gibi köpük köpük yer silemeyen kadına, kadın demiyor". Oysa senin kadınlığın araya koyduğun yastıkta, dudağı büzüp, gözü patlatırken döktüğün gözyaşında, çünkü hepimizden multi tasking sin. Çok güzel olduğundan kukuşum, tabi ki evrendeki herşeyin en klasını hakkediyorsun. Keşke bir Bihter vakfı olsa hatta, sana varımızı g.tümüzü bağışlasak. Çünkü sen minnoşum, buna değersin; yeri gelir behlüle, yeri gelir habeş arabacıya, değmez misin bal gözlüm? Hakkındır bu arada, ikea tasarımı abajur gibi kahvaltıya inmek. Hakkındır bir kez bile kuaförde görmediğimiz halde seni, duştan, tecavüzden ve hatta trafik kazasından bile, pırıl pırıl yapılı saçınla çıkmak. Sende tatile çıkmak istiyorum Bihtoşum, varlığım, varlığına armağan olsun.


Nihal: Ednen'in hiç bahsi geçmeyen ilk hanımından olma, doğumda beyne oksijen gitmemesinden mütevellit biraz özürlü kızımız Nihal, 18ine midilli olarak basmayı başarmıştır. Her gün, sabah akşam matmazel tarafından tımarlanıp, piyano derslerine tabi tutulurken, Firdevs hanımın gazına gelip Behlül'e elletmeye karar verir. Sıkıcısın Nihal, pahalı kıyafete bu denli mukavemet gösteren bir beden daha görmedim ayrıca.

Habeş arabacı: İsmini bilirim sanıyordun di mi, şakacı seni. Uzatmadan söyliyeyim, öleceksin. Üstelik dizi on beş bölüm daha devam edecek kimse farketmeden. Köşkün kızı Nihal'e hallenen 21yy yorumuna istinaden; eserin aslında habeşimiz hadımdı. Bunca insan 110 yılda bir arpa boyu yol alamamışken, durumun kral abicim, ölsen de gam yeme bence. Katinaya felan bi güzellik yap, madem gidicisin.

Matmazel: X files'da medyumken, zamanı ve mekanı hiçe sayarak Aşk-ı Memnu dizisine ışınlanan matmazel, yolda orjinal parçalarını düşürmüş. Kitapta, eski fransız soylusu, anlı şanlı de courton iken, 21yy'a alamancı babalı olarak girmiş. Arada sürekli ev halkıyla, B&B itişmesiyle ilgili vijınlar görüyor görmesine ama marş bi türlü basamıyor. Halbuki siz de hatalısınız matmazel, hayır bu kez sesimi alçaltmayacağım, ednanı tavlamamaktaki ısrarınız 400 sayfalık romana neden oldu.



Firdevs Hanım: Herşeyi yak; şayet Uşaklıgil Nebahat Çehre'yi tanısaydı, putunu yaptırıp tapardı.

Newer Post Older Post Home

32 vatandaş cevab hakkı kullandı :

Leah said...

Vallah billah ayakta alkışlarım bu analizleri, süper! :)

Anonymous said...

öleyim dizlerinde deniz bu analizle vur beni dağlara:))))))

Anonymous said...

dakikalardır gözümden yaşlar geliyor. eline kalemine sağlık..

ya ben yarıldım kendime gelemiyorum... nasıl bir insansın ya... sabo terliğe ve bıyıklara hasta kaldım yavrucum.. ellerine kollarına, boncuk boncuk gözlerine sağlık... bize de bekleriz:)

Anonymous said...

hahahhaahhahaha muhteşem, gözümden yaş geldi :))))))))))) memeleri var cidden bi de işte

senin eline diline gözüne beynine sağlık

seciloc said...

Yaprak Dökümü ve Aşk-ı Memnu'dan nefret ediyorum :))))) insanların bu saçma sapan dizilerde ne bulduğunu da anlamış diilim

Ciiden said...

ooyyyy sabah sabah keyfim yerine geldi :)

ednan meselesi sarmıştı beni, aynı duygularla boynuzlu ednan meselesini düşünürken böyle bör post süper olmuş

Anonymous said...

Sabah sabah yuzumuzu guldurdun allah da seni guldursun insallah.
Ben seninle arkadas olmak istiyorum, sen de ister misin?? N'olur isteeee

yasemin said...

mükemmel analizler takibe alıyorum :)))

Firdevs Hanım çerçevesinde Nebahat Çehre'yi kısa geçmen beni çok üzdü. Öte yandan pikçır worth a tauzınd wörds demişler tabii.

haha supersin :)

Anonymous said...

hersey güzel ama keşke behlülün analizine "pancar motoru" özelliğide ekleneymiş .)

Anonymous said...

on numerosun.bunu yazan insan olamaz

n said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Guluyorsaniz biliyorsunuz, biliyorsaniz seyrediyorsunuz demek! Www.Ted.com seyredin.. Hayatimin kadininin bana en buyuk( belki tek) iyiligi

Anonymous said...

Harigasın bebeem

"sende tatile cikmak istiyorum"

djkfngjn evde anne sistre cila yabarken, hafif kiyak kafayla harika gitmesi.

Anonymous said...

Bu yazıyı yazan arkadaşım olsun istiyorum...

ya ben de geceyarıları çok yalnız ve az seksi hissettiğimde sizi aramak istiyorum. madem beni bu kadar seviyosunuz tel. inizi bıraksanıza canlarım, sevgili okuyum, balparem?

haluk said...

:))) kıvamında olmuş yine

'Duruşuna vuruşuna hayranız'

Hazır bu kadar öl de ölelim kitlesi oluşmuşken, celebrity teyzelerin yaptığı paralı yemekleri düşünmelisin. varım :)

bugün bi serena van der woodsın olasım ve okuruma apır iist sayd'ın en müstesna penthausunda davet veresim geldi. cepten..

geldi ama bu konuyu düşünmek üzere nutella kavanozuna yöneleceğim...

yıkıldım :) Şu an senin linkini bana attığı için arkadaşıma minnettarım :)))) Züpersin diye gaza getirmiiyciiim bu lezzettemi yazarsın sen hep, anlarım yakında du bakaalım..Eline sağlık :))

Zuy. said...

pekiyi peyker'in giydiği dev korkunç giysiler sadece benim mi asabımı bozuyor sayın bağyan ?

Aşk-ı Memnu'nun 1975 versiyonu romana en yakını. Al buradan izle: http://diziport.com/Ask_i_Memnu_1975-izle/

Hem de 3 saatte hepsi bitiveriyor

Bunu kocam yolamis ben de sana sardim neredeyse butun yazilarini okudum sen nefis bir insanmissin, uzun yasa yasadiklarini anlat oldu mu!

Anonymous said...

bayıldım kiii mükemmel olmuş :)

isabetli tespitler!

süpersin ne diyim :)))

allah size arkaarkaya orgazmlar bahşetsin inşallah, tü tü tü tü!...

"olum bi blog buldum" diye eşe dosta yedi düvele haber saldım, insan dünyaya bi kez geliyor faydalansın dünya nimetinden değ mi ama..yarıldım yine :)